Motyw jeździectwa w światowych markach
Kultowe Ferrari, czyli historia czarnego konia na żółtym tle
Logo Ferrari kojarzy naprawdę dużo osób, nawet niezwiązanych z motoryzacją. Jest na tyle rozpoznawalne i charakterystyczne, że trudno go nie zapamiętać. Dumny, czarny koń na żółtym tle, w dodatku wierzgający, to piękny symbol. Jest związany z lotnikiem Francesco Baracca, który zestrzelił aż 34 samoloty w trakcie I wojny światowej. Na swoim myśliwcu namalował czarnego ogiera. Niestety pilot nie dożył końca wojny. Parę lat później, Enzo Ferrari po rajdzie w Rawennie, miał okazję spotkać rodziców pilota, który doradzili mu, aby symbol konia zamieścił na autach. Ferrari poszedł tym tropem i od tej pory ten symbol niezmiennie towarzyszył znanej marce. Po raz pierwszy pojawił się na Alfa Romeo, w 1932 i kolejne lata przechodził metamorfozę.
Marka Gucci zainspirowała się wyścigami konnymi
Gucci to synonim luksusu i wieloletniej tradycji, a większości kojarzy się z włoską elegancją i prestiżem. Co jednak ma wspólnego jeździectwo z uznaną marką Gucci? Okazuje się, że całkiem sporo, bo sklepy Gucci na początku sprzedawały uprząż dla koni i sprzęt wysokiej jakości. Do dni dzisiejszego motyw wędzidła występuje na słynnych chustach Gucci i na kultowych mokasynach Gucci. Uprząż dla koni stała się źródłem inspiracji dla marki i wiele akcesoriów do dzisiaj ma taki motyw. Warto wiedzieć, że w 1953 pojawiła się kolekcja Horsebit. Jeden z synów Gucciego, Aldo, fascynował się jeździectwem. Jazda konna była dla niego bardzo ważna i wiedział o tym, że Klienci marki wzorują się na angielskiej arystokracji, dla której wyścigi konne były wysoko na liście priorytetów. Dlatego właśnie strzemiona stały się charakterystycznym elementem. Od tej pory mokasyny i torebki, miały właśnie ten symbol.
Ralph Lauren i logo gracza polo na koniu
Kolejna bardzo znana marka modowa, słynna na cały świat, to właśnie Ralph Lauren. Logo tej firmy jest mocno kojarzone, a przedstawia gracza polo na koniu. Ten symbol ma swoją konkretną historię, bo jej założyciel był zafascynowany grą w polo, którą obserwował będąc w Anglii. Ralph Lauren zainspirował się nie tylko tym sportem znanym wśród arystokracji, ale modą prosto z prestiżowych uczelni w Anglii. Nie da się ukryć, że to logo miało się kojarzyć prestiżowo. Do dzisiejszego dnia koszulki polo Ralph Lauren są znane i lubiane na całym świecie, a oksfordzki styl pełen elegancji i prostoty w jednym, ze słynnymi kołnierzykami, stał się charakterystyczny.
Rycerz konny marki Burberry symbolizuje też jakość ubrań
Ekskluzywna marka, mocno kojarzona z odzieżą i perfumami, także może poszczycić się logo o symbolice związanej z koniami. Logo Burberry to czarny, konny rycerz, który w jednej ręce trzyma tarczę z literą „B” od nazwy firmy, a w drugiej widać łacińskie „prorsum”, co oznacza „naprzód”. Konny rycerz jest symbolem szlachetności, czystości i honoru, a tarcza to jego ochrona. Nawiązuje ono do wytrzymałych materiałów o wysokiej jakości. Marka Burberry stała się znana dzięki wyprawie na biegun w 1911 roku. Kapitan wyprawy wybrał namioty zrobione z garbardyny, jako ochronę przed ekstremalnymi warunkami pogodowymi. Tak samo w 1914 Burberry otrzymało zlecenie na wykonanie płaszczy wojskowych, które były inspiracją dla późniejszego trenczu. Garbardyna stała się wtedy symbolem jakości i wytrzymałości, a obecnie jakość ubrań Hermes jest na najwyższym poziomie.
Francuska marka Hermes rozpoczęła swoją historię od akcesoriów jeździeckich
Założyciel znanej marki wyrobów skórzanych Hermes, na początku swojej kariery, sprzedawał uprzęże, siodła i podobne akcesoria. Konie były tutaj wyraźną inspiracją, a produkty zyskały sobie dużą popularność, z racji tego, że konie stanowiły ważny środek do przemieszczania się. Logo Hermes to właśnie para koni z karetą i mężczyzna obok. Skórzane torebki w kształcie trapezu, słynne apaszki czy srebrne łańcuszki to kultowe produkty, a sama marka jest naprawdę luksusowa. Każda skórzana torebka jest robiona od początku do końca przez jedną osobę, a standard wykonania i materiałów jest na najwyższym poziomie.
Jak łatwo może zauważyć logo z motywem koni, pojawia się w naprawdę wielu znanych i cenionych markach. Konie kojarzą się pozytywnie i są symbolem siły, ciężkiej pracy i solidności, a także zmienności i mocnego charakteru. Ich symbolika na stałe wkroczyła do świata mody. Logo z motywem koni to często małe dzieło sztuki, które podkreśla to, co było inspiracją marki lub to, jakie są jej cele. Miłośnicy jeździectwa mogą pokusić się o jedną rzecz z koniem w logo, aby podkreślić swoją więź z jeździectwem. Nie są to marki dedykowane bezpośrednio zawodom konnym, a jedynie inspirowane tą tematyką.